HOZD LÉTRE AZT A VÁLLALKOZÁST, AMELY ÁLTAL ÖNAZONOS TUDSZ LENNI

És az üzleti tervezés által hosszú évekig fent tudjon maradni

Nagyon sok vállalkozó nem foglalkozik az üzleti tervezéssel.

Ezért a helyzet az, hogy a magyar vállalkozások több, mint fele nem éli meg a 10 éves kort.
S a legrosszabb az egészben, hogy nem csak a vállalkozásunkat nem látjuk 5-10 évre előremenőleg, de a saját életünket sem.
Ezért kevésbé tudjuk megtartani a fókuszt és sokszor letérünk arról az útról, amin járnunk kellene és számos hosszútávon nem gyümölcsöző tevékenységre megy el az energiánk.

Egy jól kidolgozott üzleti terv rengeteg időt takarít meg a számodra.

Felbecsülhetetlen, amit tesz a sikered érdekében, olyan, mint egy térkép.
Lehetséges az utazás nélküle, viszont ez csak megnöveli az esélyedet az eltévedésre.

A helyzet az, hogy a magyar vállalkozások több, mint fele nem éli meg a 10 éves kort.

S a legrosszabb az egészben, hogy nem csak a vállalkozásunkat nem látjuk 5-10 évre előremenőleg, de a saját életünket sem. 

Ezért kevésbé tudjuk megtartani a fókuszt és sokszor letérünk arról az útról, amin járnunk kellene és számos hosszútávon nem gyümölcsöző tevékenységre megy el az energiánk.

Egy jól kidolgozott üzleti terv rengeteg időt takarít meg a számodra.
Felbecsülhetetlen, amit tesz a sikered érdekében, olyan, mint egy térkép. Lehetséges az utazás nélküle, viszont ez csak megnöveli az esélyedet az eltévedésre.

A közös munka által Létrehozunk egy olyan üzleti tervet, amely a vállalkozásod sikerességét biztosítja az elkövetkező években

Viszont nemcsak az induló vagy a már működő vállalkozásodat fontos megtervezni, hanem a saját életedet is. Azt, hogy mennyire van összhangban a vállalkozásoddal és annak értékeivel.

Mivel a vállalkozásod a benned lévő értékeknek a kivetülése.

Az alábbi lépések szükségesek egy sikeres üzleti terv felállításához:

Egy számodra vonzó és inspiráló tűnő vízió megalkotása és a stratégiai célok felállítása

Piaci elemzések elvégzése, versenytársak, környezet és célcsoport tanulmányozása és a szolgáltatásod vagy terméked megfelelő pozicionálása

Értékesítési, marketing, pénzügyi és cselekvési tervek felállítása

Az alábbi módokon van lehetőséged velem együtt dolgozni:

Üzleti terv készítés induló vállalkozások számára

A kezdetben a legelső dolog az, hogy egy üzleti tervet készítünk vállalkozásunk számára. Ez fogja mozgatni a vállalkozásodat, ez visz téged előre. Megfogalmazzuk a célokat, kidolgozzuk a stratégiai irányokat, felmérjük a piaci helyzeted, a terméked vagy szolgáltatásod, az ezzel kapcsolatos technológiákat.

Különböző elemzéseket végzünk, elkészítjük a marketing és értékesítési tervedet és egy olyan cselekvési tervet, amely garantálja a vállalkozásod fennmaradását. Mindemellett üzleti tanácsadásban is részesült és összehangoljuk a személyes céljaidat a vállalkozásod céljaival.

Amennyiben szeretnél egy személyre szabott ajánlatot kérni várlak egy ingyenes 60 perces konzultációra.

Üzleti terv készítés működő vállalkozások számára

A legtöbb sikeres vállalkozás évről-évre módosítja az üzleti tervét. Szeretnél egy nagyobb víziót megvalósítani a vállalkozásoddal? Szeretnéd újra átgondolni a stratégiádat és újra tervezni?         Átnézzük, hogy mik azok, amik jól működnek a vállalkozásodban és mik azok, amiken változtatni szeretnél és melyek azok a lépések, amelyeket azért kell megtegyél, hogy a vállalkozásod ne csak életképes, hanem akár piacvezető is legyen.

Amennyiben szeretnél egy személyre szabott ajánlatot kérni várlak egy díjmentes 60 perces konzultációra.

Üzleti tanácsadás és mentoring

A vállalkozásod csak olyan mértékben tud fejlődni, amelyen mértékben te fejlődni tudsz. Amennyiben te, mint ember szeretnél fejlődni, vagy az értékesítéseden, kommunikációdon, stratégiádon szeretnél javítani várlak egy díjmentes 60 perces konzultációra.

Miért annyira fontos az üzleti tervezés?

A nulláról indult a milliomosoknak a 74%-a, úgy lett sikeres Amerikában, hogy megalapította és sikerre vitte a saját vállalkozását.
S nem a pénz volt a döntő faktor, hanem az, hogy volt egy ötletük és kitűnően meg tudták tervezni a vállalkozásukat.

Az üzleti terv olyan, mint egy térkép. Lehetséges az utazás nélküle, viszont ez csak megnöveli az esélyed az eltévedésre.

Az üzleti terv készítése segít abban, hogy őszintén és objektíven át tudj gondolni minden fontos lépést a vállalkozásoddal kapcsolatosan.
S hozzájárul ahhoz, hogy a vállalkozásod 5 éven belül igazán nagy eredményeket érjen el.

És miért éri meg ez neked hosszútávon?

A tervezést az egyik legfontosabb menedzsment funkcióként tartják számon mivel, ha a vállalkozásunk hosszútávú fennmaradása a célunk, akkor azt folyamatosan tervezni, szervezni, koordinálni, irányítani és ellenőrizni szükséges.

A jól kidolgozott stratégia célja nem csupán az
átmeneti versenysiker és a rövid távú nyereség, hanem inkább egy sokkal tartósabb siker, amely támogatja a növekedést és hosszú távon biztosítja a vállalat jövőjét.

Éles ellentétben egy olyan vállalat, amelynek nincs egyértelmű iránya, hibás stratégiája van, vagy nem tudja stratégiáját kompetensen végrehajtani, az egy olyan vállalkozás, amelynek üzleti tevékenysége hosszú távú kockázatot jelent, és amelynek vezetése súlyosan hiányos.

A tervezést megfogalmazhatjuk úgy is, mint tudatos jövőalakítás.
A célok és azok eléréséhez szükséges teendők felmérése és kidolgozása, illetve az ehhez szükséges erőforrásaink meghatározása.
A terv hozzájárul ahhoz, hogy a vállalkozásod jövőjét tudatosan formálja, és felkészítse a jövőre vonatkozó hatásokkal szemben.

Évekkel ezelőtt az Inc. magazin publikált egy tanulmányt, amiben száz start-up céget vizsgáltak. A vállalkozások egyik fele nem rendelkezett részletes üzleti tervvel, míg a másik fele igen. Öt évvel később interjút készítettek a cégalapítókkal és azok a vállalkozások, akik üzleti terv készítése nélkül indították el vállalkozásaikat sokan csődbe mentek. A vizsgált csoport másik fele, akik részletes tervvel rendelkeztek sikerre vitték a vállalkozásukat. Sokan közülük évről évre új tervet készítettek.

Azáltal, hogy egy részletes üzleti tervet készítünk objektívan és részletesen tudunk gondolkozni minden fontos részletről még vállalkozásunk létrehozása előtt. Tervünk képes meggyőzni minket arról, hogy vállalkozásunk nem csupán egy álom, hanem életképes valóság is lehet. Nagyon sok vállalkozó természeténél fogva pozitív, magabiztos és proaktív mentalitással megáldott ember. Nagyon fontos, hogy objektívan tudjuk értékelni termékeinket, szolgáltatásainkat, tőkeigényünket, a versenyt, a marketing terveket, a profit szerzési lehetőségeket, mivel így nekünk is sokkal nagyobb esélyünk lesz a hosszútávú fennmaradásra.

Három teszt alkalmazható annak meghatározására, hogy a vállalkozásod stratégiája nyerő stratégia-e:

Mennyire illeszkedik a stratégia a vállalkozásod helyzetéhez? 

  • Ahhoz, hogy győztesnek minősüljön, a stratégiának jól illeszkednie kell az iparhoz és a versenyfeltételekhez, a vállallkozásod legjobb piaci lehetőségeihez és annak működési környezetének egyéb releváns aspektusaihoz. 
  • Hacsak egy stratégia nem illeszkedik a vállalkozásod általános helyzetének külső és belső aspektusaihoz, akkor valószínűleg alulteljesít és elmarad a győztes eredmények elérésétől. 
  • A nyertes stratégiák dinamikus illeszkedést mutatnak abban az értelemben is, hogy idővel úgy fejlődnek, hogy szorosan és hatékonyan tudjanak igazodni a vállalat helyzetéhez, még akkor is, ha a külső és a belső feltételek megváltoznak.

A stratégia segíti a vállalkozásodat abban, hogy fenntartható versenyelőnyt érjen el? 

  • Azok a stratégiák, amelyek nem érnek el tartós versenyelőnyt a versenytársakkal szemben, nem valószínű, hogy egy rövid idő alatt kiváló teljesítményt eredményeznek. 
  • A nyerő stratégiák lehetővé teszik a vállalkozásod számára, hogy hosszú távú versenyelőnyt érjen el a kulcsfontosságú riválisokkal szemben. Minél nagyobb és tartósabb a versenyelőny, annál erősebb.

A stratégia kiemelkedő teljesítményeket eredményez a vállalkozásodban? 

  • A nyerő stratégia jele az erős vállalati teljesítmény. Kétféle teljesítménymutató tudja a legjobban kifejezni a vállalkozásod stratégiájának körülményeit: (1) versenyképesség és piaci helyzet és (2) jövedelmezőség és a pénzügyi erősség. 
  • Az átlag feletti pénzügyi teljesítmény vagy a piaci részesedés, a versenyhelyzet vagy a jövedelmezőség növekedése a nyerő stratégia jelei. – Azokat az új kezdeményezéseket, amelyek úgy tűnik, hogy nem felelnek meg a vállalkozás belső és külső helyzetének, meg kell szüntetni, mielőtt azok megvalósulnának, míg a meglévő stratégiákat rendszeresen ellenőrizni kell annak biztosítása érdekében, hogy megfelelőek, versenyképes előnyt kínálnak, és hozzájáruljanak az átlag feletti teljesítményhez vagy a teljesítmény javításához.

Ha a három teszt közül sikertelenül tudsz végrehajtani akár egyet, akár többet, akkor erre fel kell hívni a vezetőid figyelmét, és azonnali változtatásokat kell végrehajtani a már meglévő stratégiában.

A Fit Teszt:

Mennyire illeszkedik a stratégia a vállalkozásod helyzetéhez?

Versenyképességi teszt:

A stratégia segíti a vállalkozásodat abban, hogy fenntartható versenyelőnyt érjen el?

A teljesítményteszt:

A stratégia kiemelkedő teljesítményeket eredményez a vállalkozásodban?

Mi a helyzet a te vállalkozásoddal?
Mennyire tudod sikerre vinni a felsorolt három tesztet?
Amennyiben úgy érzed, hogy van mit javítanod várlak egy ingyenes konzultációra.